Het is beter als we elkaar niet meer zien, hoe klote ook

Ik date graag mannen die een stukje ouder zijn dan ik. Tien jaar, vijftien jaar misschien. Dertigers die het druk hebben. Geen tijd voor een echte vriendin en nog niet klaar voor een echt gezin. Perfect om af en toe een koffietje mee te drinken en de bloemetjes buiten te zetten. Ze hebben vaak net wat meer te vertellen dan de gemiddelde twintiger en weten in mijn ervaring net iets beter hoe je een vrouw beft.

Al jaren date en scharrel ik met meerdere mannen tegelijk. Ik ben nooit monogaam en ga er op een eerste date ook nooit vanuit dat ik uiteindelijk zijn vriendin zal worden. Wat ik wel doe is appen als ik zin heb je te zien, ontbijt maken als je blijft slapen, een leuk setje aandoen als we afspreken dat soort dingetjes. Ik geef je aandacht, ik doe mijn best. Voor jou, maar vooral omdat ik dat zelf leuk vind.

Helaas merk ik dat de laatste tijd mijn lieve berichtjes en sexy kousen geïnterpreteerd worden als de daden van een meisje dat wanhopig haar best loopt te doen om de ideale vriendin te spelen. Schijnbaar kan je alleen casual daten als je ook mega casual doet over alles. Afgelopen maandag had ik bijvoorbeeld 's avonds laat afgesproken met een leuke, lieve, knappe vent die het veel te druk heeft en vermoedelijk veel te veel coke gebruikt om ook maar in de buurt te komen van een geschikte partner. Nou maakt dat helemaal niet uit want zelf ben ik alles behalve wifey-material.

Na zijn etentje zou hij de scooter pakken en naar me toe komen. Het liep allemaal wat uit dus had ik meer dan genoeg tijd om me op te tutten en m'n huisje een beetje op orde te krijgen. Hij had laten weten dat hij van wit kant houdt, dus had ik een bloedmooi drie delig lingerie setje voor de beste man aangetrokken. Met de kaarsjes aan en een wijntje in mijn hand zat ik op hem te wachten. Tevreden keek ik om me heen. Ik zag er goed uit, alles was netjes, sfeer lichtjes stonden aan. Kortom, ik was er helemaal klaar voor.

Toen hij eindelijk mijn paleisje binnen liep, spotte ik lichte paniek in zijn ogen. "Jeetje" zegt hij "je hebt zelfs kaarsjes aan gedaan" Ik kijk hem aan en knik "Ja klopt, vind ik altijd wel gezellig" zeg ik terwijl ik op hem afloop. De paniek in zijn ogen maakt plaats voor geilheid als ik hem een kus geef. Ik schuif voorzichtig mijn blouse iets opzij zodat hij net genoeg witkant te zien krijg en trek het dan weer snel recht. Het kant lijkt hem de kaarsjes helemaal te doen vergeten. Zwijgend kijkt hij me aan, trekt mijn rok naar beneden en draait me om. Terwijl ik voorover leun en met mijn handen op tafel steun, likt en kust hij mijn billen. Hij kreunt wat over hoe mooi ik ben en hoe sexy ik eruit zie in mijn maagdelijk witte lingerie maar ik hoor hem nauwelijks. Verdoofd van genot, geniet ik met volle teugen. Ik laat het allemaal op me af komen en voor ik het weet liggen we naast elkaar uit te hijgen op de bank.

Hij praat over het concert van Dries Roelvink waar hij geweest is, het dikke huis dat hij wil kopen en zijn aankomende tripje naar London. Ik knik af en toe en maak instemmende geluidjes waar nodig. Ondertussen denk ik na over hoe tevreden ik ben met deze situatie. Knappe man, geile seks, geen gezeik.

Voor dat hij de deur uitgaat vraagt hij of hij volgende keer mag blijven slapen. Ik reageer enthousiast; "Ja natuurlijk" zeg ik terugdenkend aan de keer dat ik bij hem sliep en we de hele nacht hebben liggen kussen en kroelen. Hij zegt nog één keer dat het zo lekker is met me, geeft me een kus en loopt richting de deur. Morgenochtend vliegt hij naar London en moet zijn koffertje nog pakken dus ik laat hem gaan.

Vanuit London appt hij me dat hij benieuwd is of mijn rode setje net zo sexy is als mijn witte waarop ik stellig ja antwoord en hem beloof aankomende zondag iets roods aan te doen. Uitkijkend naar zondag bekijk ik mijn lingerie collectie en vind een rood setje dat me uitermate geschikt lijkt voor een avondje ordinair plezier. We sturen nog wat appjes heen en weer en als het dan eindelijk zondag is, laat ik hem weten dat ik aan heb waar hij op hoopt.

Het antwoord dat ik hierop krijg, is alles wat ik niet verwacht had. "Het lijkt me beter als we elkaar niet meer zien" lees ik op mijn gebroken telefoon schermpje "Hoe klote ook, maar wel beter" Ik ben in de war. Niet eens verdrietig, boos of beledigd maar heel erg in de war. "Oh okay, eerder dan verwacht" antwoord ik. Want dat is precies wat ik denk. Ik wist dat er een punt zou komen waarop het beter zou zijn om elkaar niet meer te zien. Over een paar maanden, als hij een leuke vrouw van zijn leeftijd ontmoet zou hebben. Maar niet nu al. Na twee keer seks al. Het begon net leuk te worden.

Als ik merk dat ik de volgende dag nog steeds lichtelijk in de war ben, vraag ik hem om duidelijkheid. "Waarom denk je eigenlijk dat het beter is zo?" "Wat denk jij" antwoordt hij "Je vriendin is terug?" typ ik vragend en een tikkeltje geërgerd. "Nee dat niet, ben gewoon heel druk met allerlei dingen nu" Ik weet dondersgoed dat hij niet te druk is voor seks. Hij is een geil beest net als ik en gaat koste wat kost tijd maken voor een vrij partij op z'n tijd. Ik houd niet van smoesjes en zeker niet van dit soort domme smoesjes. Ik voel me altijd een tikkeltje beledigd dat iemand mij dom genoeg inschat om zoiets sufs te geloven en dus laat ik het voor wat het is en vraag niet verder.

Omdat ik toch geen genoegen neem met dit onzin-excuus, begin ik voor mezelf andere redenen te bedenken waarom hij me niet meer zou willen zien. Ben ik te dik, te lelijk of te passief in bed? Denk het niet. Het enige wat ik uiteindelijk kan bedenken is dat ik hem bang gemaakt heb. Bang dat ik meer verwacht. Hij is misschien niet te druk voor seks, maar wel te druk voor een aanhankelijke meid die verwacht dat de seks zal leiden tot een relatie. Ondanks dat ik dat niet ben en absoluut geen relatie wil en verwacht, heb ik wellicht toch die indruk gewekt met mijn lieve berichtjes, kanten lingerie en romantische kaarsjes. Als ik heel eerlijk ben ga ik hem niet missen maar de seks des te meer. Ik vraag me af of ik bij mijn volgende prooi wat minder goed mijn best moet doen. Geen kaarsjes, saai zwart ondergoed, ongeschoren benen misschien?

Reacties