Ik net 20, hij boven de 30

Leeftijdsverschil, het is en blijft een gevoelig onderwerp en daarmee één van mijn favoriete onderwerpen. De meeste mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik niet vies ben van een vent met "wat meer ervaring". Ik zeg altijd maar zo; age only matters if you are a cheese.

Kijk nou is het ding natuurlijk, dat veel jonge meisies zich simpel weg niet aangetrokken voelen tot de gemiddelde 30+er. Volkomen normaal lijkt mij, en ook zeker geen enkel probleem. Meer 30+ers voor mij! Want ja, ik moet toegeven; ik hou ervan.

Nu ik er zo over na denk, heb ik (iets) oudere mannen altijd al interessanter gevonden dan de jongetjes in de klas. Het mooie was dat ik vaak ouder werd geschat en dus op mijn 16e af en toe ineens met een 30+ stond te tongen tijdens uitgaan. Reuze spannend vond ik dat en terecht.

Die oudere mannen hebben gewoon meer ervaring. Zo simpel is het. Ze hebben een beter idee over wat een vrouw wil horen, wat ze wil voelen en wat ze wil doen. Natuurlijk hebben zij ook foutjes gemaakt, maar van die foutjes die ze bij andere chicks gemaakt hebben, hebben ze veel geleerd. Zo veel zelfs, dat ze die foutjes bij jou niet meer gaan maken want inmiddels weten ze beter.

Een 30+er snapt dat je mee uit eten genomen wil worden. Ze snappen dat als je door de regen bent gefietst maar hij niet open deed omdat de bel stuk is, ze hun excuus aan moeten bieden. Ze snappen dat dat excuus dan meer moet zijn dan een "oh sorry"-appje. Ze snappen dat het geen slecht idee is om af en toe een cadeautje te geven. Ze snappen dat gewoon maar rammen met twee vingers niet echt een goed effect heeft op je poes. Ze snappen dat ze de tijd moeten nemen als ze je vajayjay behandelen met hun tong. 30+ers snappen het gewoon allemaal wat beter en dat is heerlijk.

Nou heb ik natuurlijk makkelijk praten. Ik wil even geen relatie maar juist lekker daten. Ik heb ondervonden dat de oudere vent daar zeer geschikt voor is. Maar hoe zit dat met een relatie? Kan je tien jaar schelen met je vriend en een gezonde rela hebben? Om eerlijk te zijn, betwijfel ik dat.

De mannen waar ik mee gedatet heb die boven de 30 waren, hadden allemaal een vaste baan en een eigen appartementje. Vrij logisch eigenlijk, ik ga er ook van uit dat ik een baan en huis heb als ik mijn dertigste verjaardag vier. Maar mijn dertigste verjaardag vier ik pas over tien jaar. En voor nu, zit ik nog lekker op de hoge school en woon ik thuis. Ik geef het niet graag toe maar eigenlijk ben ik gewoon nog een beetje een kind. Niet erg natuurlijk, want ik heb nog tijd zat om volwassen te worden, maar die 30+ers zijn geen kids meer. Die 30+ers willen misschien zelf al kids!

Dat lijkt mij dus de grote struggle van leeftijds verschil binnen je relatie.  Je gaat dingen doen waar je misschien nog niet ready voor bent en te snel volwassen worden en dat wil ik niet. Dus hoe leuk ik het ook vind, die dates met 30+ers die het allemaal wat beter snappen, het blijft bij dates. Niets meer. Niks serieuzers.




Interesse in de ins and outs en van die dates? Laat het weten in de comments, dan schrijf ik er misschien nog wel een keer een sappige post over.

Reacties