Lik m'n poes en houd je bek

"Lik m'n poes en houd je bek" was eigelijk de directe aanleiding tot het beginnen van deze spetterende blog. Deze zin werd namelijk door een vriendin benoemd tot quote van het jaar, en toen kon ik niet anders dan beginnen met bloggen, zo interessant en welbespraakt voelde ik me. "Lik m'n poes en houd je bek", ik begrijp dat het misschien een beetje radicaal klinkt, onvriendelijk ook wel eigelijk. Ja, het zijn mijn woorden maar om jullie even gerust te stellen, ik heb ze niet hard op uitgesproken. Zo erg ben ik niet. 

Deze befaamde uitspraak deed ik in een whatsapp gesprek met één van mijn aller beste vriendinnetjes. Lena en ik hadden het, zoals wel vaker, over jongens. En vooral over wat ons niet bevalt aan de kerels waar we mee te maken hebben. We breken nu al een tijdje ons hoofd over twee gozers in het bijzonder en daar wil ik het graag even over hebben.

Lena heeft te maken met een extreem knappe jongen. Hij werkt als barman, gaat 5x per week naar de gym, heeft netjes zijn VWO afgemaakt maar doet nu een opleiding tot banketbakker. Kortom, I-DE-AAL. Op papier dan. Want in werkelijkheid valt er heerlijk wat af te klagen over deze knapperd. 

Ik daarentegen heb een heel ander typ op mijn pad gekregen. Niet echt een mooiboy, wel DJ, heel lief, beetje overweight en strooit graag met geld als ik in de buurt ben. We leerden elkaar kennen in een gezellig foute club, waar ik na zijn set bij hem in de VIP belande en we aan de praat raakten. Klinkt natuurlijk ook best leuk, althans dat vond ik. Eindelijk een keer een lieverd, iemand die je mee uit eten neemt en waardeert omdat jullie fijne gesprekken hebben. Maar, schijn bedriegt! Ook over dit schatje trek ik graag mijn klaagregisters open. 

Nu wil ik even voorop stellen dat Lena en ik nooit op zoek zijn naar serieuze relaties en beide menen daar helemaal niet van te houden. Ook bij knapperd en lieverd waren we daar dus totaal niet op uit. Gewaardeerd en een beetje aanbeden worden vinden we natuurlijk heerlijk, maar de man in kwestie moet niet verliefd worden. Nooit. Niet doen bij ons. 

En dat lijkt, althans dat denk ik, het probleem te zijn. Menig meisje wil júist dat de jongen waarmee ze in bed beland verliefd wordt. Ze willen relaties, valentijnsdag cadeautjes, bosjes rozen, zoete whatsappjes en al die andere kleffe troep. Ik dus niet. Echt niet. Absoluut niet. Totaal niet. Ik wil lekker hoeren & sloeren, tinderen en flirten met alles wat los en vast zit.

Kortom, mij maak je niet blij met die kleffigheden. Maar, jongens lijken dat vaak niet door te hebben. Die lieverd leek het namelijk ook niet helemaal te begrijpen. Toen ik hem laatst weer tegen kwam in een club waar hij net gedraaid had, kon hij het niet laten om mij te vertellen hoe leuk ik ben. Kijk, begrijp me niet verkeerd, complimentjes waardeer ik enorm. Maar dingen als ik wil je vaker zien, ik heb je echt gemist, vroeger zag ik je wekelijks dat mis ik, ik vind je echt zo leuk dat ik je tienduizend kusjes wil geven maken mij lichtelijk misselijk. En toch, denken jongens vaak genoeg dat ik dat júist wil horen. 

Lena had een dergelijke ervaring. Op vakantie liep ze ineens die knapperd tegen het lijf. We kennen hem van school en Lena wil al sinds de eerste met die gozer naar bed. Hij hoefde er echt helemaal niks meer voor te doen. Zijn looks doen al het werk voor hem. Een simpele; "Hey zullen we naar mijn appartement gaan?" en hoppa Lena was om. Eenmaal in het appartement aangekomen wordt Lena overladen met mier zoete woorden. Uitspraken als; ik heb hier zo lang op gewacht, ik wilde dit al zo lang, ik wil dat het speciaal is met jou daarom heb ik nooit eerder een move gemaakt rolden uit de mond van die spierbundel. Ook Lena is hier allergisch voor en voelde direct die vlaag van lichte misselijkheid opkomen. 

Maar hey, die misselijkheid ebt wel weer weg dus zo erg is het toch ook weer niet zou je denken. Nee hoor, op zich niet. Maar het erge is; dat ze er geen hol van menen. Kijk, er zullen uitzonderingen rondlopen, vast. Alleen niet hier waar ik rondhuppel. Althans ik ben ze nog niet tegengekomen. 

Die 'lieverd' die mij zogenaamd vaker wil zien en me zou appen om aankomend weekend te chillen, heeft niks meer van zich laten horen. Niet dat ik daar nu wakker van lig hoor. Het was gezellig maar ik wil toch niet serieus worden, dus heel veel nut heeft het ook niet om dan nog te blijven appen en daten. Lena's knappe barman, bleek eenmaal terug in Amsterdam ineens een vriendin te hebben en het leek hem daarom beter om Lena even niet meer te zien. Goh, wat een verstandige jongen. Maar waarom besluiten die lieverd van mij en die knapperd van Lena dan om ons te overladen met zoetsappige uitspraken als ze het toch niet menen? Lena wist het antwoord ook niet. Helaas. 



Als je nou een meisie probeert te paaien is het nog wel begrijpelijk dat je als hitsige jongen gewoon maar roept wat je denk dat ze wil horen. Zou ik ook doen. Maar als die meid al in je bed ligt, dan ligt ze er al. Ready and willing. Wat heeft het dan nog voor nut, om haar onder te dompelen in leugens. Ongeveer op dit punt in het gesprek met Lena typte ik de legendarische woorden: "Lik m'n poes en houd je bek". Want dat is exact wat ik wil als ik daar lig, in dat bed. Geen gelul. Geen lieve woordjes. Gewoon geile seks. 

Reacties